CSS3 چیست و چرا باید از آن در طراحی سایت استفاده کنیم؟

۵ بازديد
قیمت طراحی سایت مشهد CSS یا Cascading Pages که در بازارهای مختلف ایران به عنوان Cascading Pages ترجمه می شود، زبانی است که برای مدیریت چیدمان و نمایش صفحات وب استفاده می شود. به عبارت دیگر، در طراحی وب، CSS امکانات بیشتری نسبت به HTML ارائه می دهد و با کمک آن می توانید رنگ متن، فونت، فاصله پاراگراف ها، رنگ صفحه، اندازه ستون، طرح بندی و موارد دیگر را تغییر دهید. می تواند کنترل کند. به دلیل این قدرت CSS، ویژگی های HTML منسوخ می شوند و کاربرد خود را از دست می دهند.
اما در مورد CSS3. باید گفت که نسخه سوم آخرین نسخه این زبان برنامه نویسی است. مزیت این نسخه در مقایسه با نسخه قبلی، ارائه ماژول هایی است که ارائه و نمایش محتوا را سرعت می بخشد. منتظر ویژگی های بیشتر 3CSS باشید!
ویژگی های CSS3 و نکات جدید
نمایش محتوا به بهترین شکل در ساخت وب سایت یکی از عواملی است که بر رشد وب سایت تأثیر می گذارد، زیرا کاربران دو ثانیه از زمان مناسب برای بارگذاری وب سایت فاصله دارند. اگر از وضعیت کلی وب سایت راضی باشم، وب سایت را ترک نمی کنم. به دلیل این ویژگی ها، CSS سعی کرد کارهای جدید زیادی را در نسخه سوم انجام دهد. در زیر ویژگی های CSS3 آورده شده است.
1. طرح یا طرح چند ستونی با چندین ستون
این گزینه به طراحان اجازه می دهد تا به راحتی محتوا را در چندین ستون با گزینه هایی مانند تعداد ستون ها، فاصله صفحه نمایش دهند. و عرض صفحه
2. افزودن ویژگی های جدید به رسانه Paged
اکنون ویژگی های بیشتری مانند شماره صفحه، سرصفحه و پاورقی اضافه شده است. و چاپ پیوندهای درون صفحه در رسانه Paged ویژگی Paged Media نمایش محتوا را برای توزیع در رسانه های دیگر کنترل می کند.
3. قرار دادن کرنینگ و درپوش قطره ای
Drop cap به معنای حروف بزرگ تزئینی در ابتدای پاراگراف و kerning به معنای تنظیم فاصله بین حروف برای دستیابی به یک جلوه بصری زیبا است. این طرح دست تولیدکنندگان را برای جذب کارگران باز می کند.
CSS3 چیست و چرا باید از آن در طراحی سایت استفاده کنیم؟
پنجشنبه 5 دسامبر 1400
08:29
عکس
CSS و طراحی وب سایت، رندر سریع محتوا و معرفی ماژول ها
CSS یا Cascading Style Sheets که در منابع مختلف ایرانی به Cascading Sheets ترجمه شده است، زبانی است که برای سازماندهی سبک و نمایش صفحات وب استفاده می شود. به عبارت دیگر، در طراحی وب، CSS بسیاری از ویژگی های HTML را ارائه می دهد و با کمک آن می توانید رنگ متن، فونت، فاصله پاراگراف ها، رنگ صفحه، اندازه ستون، طرح بندی و بسیاری موارد دیگر را کنترل کنید. به دلیل این قدرت CSS، استفاده از ویژگی های HTML منسوخ می شود و کاربرد خود را از دست می دهد.
اما در مورد CSS3 باید گفت که نسخه سوم نسخه نهایی این زبان برنامه نویسی است. مزیت این نسخه نسبت به نسخه قبلی نصب ماژول هایی است که سرعت ارائه و رندر محتوا را افزایش می دهد. منتظر ویژگی های بیشتر 3CSS باشید.
ویژگی ها و نکات جدید CSS3
در طراحی سایت، ارائه محتوای عالی یکی از فاکتورهای رشد وب سایت است، زیرا کاربران تنها دو ثانیه وقت می گذارند تا وب سایت را پس از زمان مناسب یعنی دو ثانیه بارگذاری کنند و شکل کلی وب سایت را بررسی کنند که آیا راضی هستند یا خیر. با ظاهر آنها صفحه وب را ترک نمی کنند. به دلیل این ویژگی ها، CSS سعی کرد تا نوآوری های زیادی را در نسخه سوم پیاده سازی کند. در زیر ویژگی های CSS3 آمده است.
1. طرح چند ستونی یا طرح چند ستونی
این گزینه به طراحان اجازه می دهد تا به راحتی محتوای خود را در چندین ستون با گزینه هایی مانند تعداد ستون ها، فاصله ستون ها و عرض ستون نمایش دهند.
2. افزودن ویژگی های جدید به رسانه Paged
ویژگی های بیشتری مانند تنظیم شماره صفحات، سرصفحه ها و پاورقی ها و چاپ ارجاعات درون صفحه به رسانه Paged اضافه شده است. ویژگی Paged Media ارسال محتوا برای انتشار در رسانه های دیگر را کنترل می کند.
3. کرنینگ و قرار دادن کلاهک
قرار دادن دراپ ها حروف بزرگ و زیبا در ابتدای پاراگراف و Kerning تنظیم فاصله بین حروف برای دستیابی به جلوه بصری زیباتر است. ویژگی هایی که دست طراحان را برای جذب کاربران باز می کند.
عملکرد موقعیت یابی کلاهک
4. طراحی و جلوه های جدید برای چیدمان و متن
طراحی وب سایت و استفاده از آخرین نسخه CSS. علاوه بر ویژگی های ذکر شده در بالا، می توانیم طرح بندی متن را نیز تغییر دهیم. فضای سفید فرمت و سبک فاصله گذاری در اسناد و متن است و تقریباً در همه چیز می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند.
5. انتخابگر
اما شاید مهم ترین ویژگی CSS3 انتخابگرها باشد که به طراحان وب اجازه می دهد تا سطوح را برای افزودن جزئیات بیشتر انتخاب کنند. علاوه بر این، انتخابگرها برای استایل دادن به چک باکس ها و دکمه های رادیویی استفاده می شوند. انتخابگرها شبه کلاس های ساختاری نامیده می شوند و برای مطابقت با مقادیر دقیق استفاده می شوند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.