طراحی سایت آموزشی آنلاین و مجازی

۵ بازديد
باور کنید یا نه، با ظهور اینترنت و قیمت طراحی سایت مشهد فناوری های وب، چهره آموزش جهان به سرعت در حال تغییر است. اینترنت به طرق مختلف برای بهبود سیستم آموزشی مورد استفاده قرار می گیرد که یکی از آنها طراحی وب آموزشی است. یادگیری آنلاین در مقایسه با یادگیری سنتی کلاس درس، زمان یادگیری را 25 تا 60 درصد کاهش می دهد.
توسعه وب سایت آموزشی به لطف نوآوری هایی مانند واقعیت افزوده و هوش مصنوعی، فرآیند یادگیری را سرگرم کننده می کند. ما حدس می زنیم که شما قبلاً این را می دانید، در غیر این صورت چرا اینجا هستید، درست است؟
اگر هنوز انگیزه کافی برای ایجاد یک وب سایت آموزشی برای موسسه آموزشی خود ندارید، بهتر است چند نکته را به خاطر بسپارید:
ایجاد و طراحی آن هزینه زیادی ندارد، حداقل اگر آن را با استفاده از وردپرس توسعه دهید! اگر هزینه بازدیدکنندگان را کسر کنید، می توانید یک وب سایت آموزشی کاملا کاربردی و حرفه ای با حدود 59 دلار بسازید.
شما نیازی به استخدام یک طراح وب حرفه ای ندارید! استفاده از وردپرس بسیار آسان است. راستش را بخواهید، در پایان این مقاله اصول اولیه وردپرس را خواهید فهمید.
با استفاده از وردپرس، اگر این راهنمای گام به گام را دنبال کنید، می توانید وب سایت آموزشی خود را در کمتر از یک ساعت ایجاد کنید.
یک وب سایت آموزشی به طور موثر به مدیریت فرآیند کاری موسسه آموزشی شما، گسترش دامنه فعالیت و افزایش شهرت و شناخت موسسه شما در بین معلمان، دانش آموزان، والدین آنها و مدیریت مدرسه کمک می کند.
انواع وب سایت های آموزشی چیست؟
قبل از شروع طراحی یک وب سایت آموزشی (به انگلیسی: Create an Educational Website)، باید تصمیم بگیرید که چه نوع وب سایتی را می خواهید ایجاد کنید. قالب های آموزشی رایج بر اساس سبک یادگیری و مخاطب تقسیم می شوند. با این حال، هر نوع وب سایت دارای زیرمجموعه های زیادی است.
1- وب سایت های آموزشی مبتنی بر روش های یادگیری (سایت های آموزشی با روش های یادگیری)
روش های یادگیری زیادی مانند یادگیری از طریق بازی، تعاملی، ویدئویی و غیره وجود دارد و شما می توانید روش یادگیری مناسب را انتخاب کنید. اگر دانش آموزان بخواهند با همسالان خود یاد بگیرند، برخی از پلتفرم ها آموزش گروهی را ارائه می دهند. برخی از روش های تدریس عبارتند از:
یادگیری مدیریت شده توسط کامپیوتر (CML) و یادگیری به کمک کامپیوتر (CAI)
(تدریس با مدیریت کامپیوتر و آموزش به کمک کامپیوتر)
مثال: Coursera و LinguaLeo
یادگیری به کمک رایانه برای مدیریت و دسترسی به فعالیت های یادگیری مبتنی بر رایانه استفاده می شود. چنین سیستمی برای تحصیل دانش آموزان تجهیز شده است. آنها معمولاً استانداردهای بالایی دارند و بر دروس مرتبط با نیازها و خواسته های زبان آموز تمرکز می کنند.
برنامه های آموزشی به کمک رایانه همراه با آموزش سنتی استفاده می شود. به عنوان مثال، سیستم های چند رسانه ای مانند ویدئو، گرافیک و متن برای بهبود فرآیند یادگیری استفاده می شود.
آموزش آنلاین همزمان و آموزش آنلاین ناهمزمان
(آموزش آنلاین همزمان و آموزش آنلاین ناهمزمان)
پاسخ: روی Google Hangouts بزرگنمایی کنید.
یادگیری آنلاین همزمان به گروهی از دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا با هم از هر کجای دنیا مطالعه کنند. آموزش واقعی شامل تماس های ویدیویی و چت آنلاین است. بنابراین دانش آموزان می توانند از پلتفرم هایی مانند زوم یا Google Hangouts استفاده کنند.
برای طراحی سایت آموزشی می توانید روش آموزش آنلاین ناهمزمان را نیز در نظر بگیرید. این روش برای آموزش شخصی در زمان ها و مکان های مختلف است در این روش دانش آموزان بر دستاوردها و نتایج خود تمرکز می کنند، انعطاف پذیری افزایش می یابد و امکان ایجاد جدول زمانی مناسب وجود دارد. برای به اشتراک گذاری نتایج، دانش آموزان می توانند از پیام رسان های مختلف مانند تلگرام و واتس اپ استفاده کنند
آموزش الکترونیکی ثابت و آموزش الکترونیکی تطبیقی
(آموزش الکترونیکی آموزش الکترونیکی ثابت و تطبیقی)
مثال‌ها: eDX، Udacity، Coursera و Zoomi
یادگیری آنلاین جامد به این معنی است که این پلت فرم یادگیری شخصی را به دانش آموزان ارائه نمی دهد. تمام مطالب مطالعه از قبل آماده شده است. این نوع یادگیری در کلاس های درس سنتی رایج است، اما برای پلتفرم های یادگیری آنلاین مناسب نیست. آموزش الکترونیکی استاتیک از فناوری‌های مدرن مانند جمع‌آوری داده‌ها برای ارائه محتوای شخصی‌شده‌تر به کاربران بهره کامل نمی‌برد.
در مقابل، یادگیری الکترونیکی تطبیقی ​​تمایل دارد مواد آموزشی را بر اساس ترجیحات کاربر تطبیق داده و تغییر شکل دهد. این سیستم اهداف، توانایی ها و مهارت های دانش آموزان را تجزیه و تحلیل می کند و یک برنامه آموزشی فردی ارائه می دهد. به عنوان مثال، Zoomi الگوهای یادگیری و رفتاری را برای شناسایی، درک و پاسخ به سبک یادگیری منحصر به فرد هر کاربر تشخیص می دهد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.